خود را متعلق به جریان انقلابی میدانم و حق طلبانه برخورد میکنم/ آرزوی من مجلسی از جوانان است، تا وقتی که این افراد پیر و کارکشته و قدرت طلب در راس هستند هیچ چیزی درست نمیشود/ جوانانی که الان درخانه ها محصورهستند نتیجه انتخاب استباه ما در طی ۳۰ سال گذشته هستند، راه نجات ما انتخاب اصلح است + فیلم

0

تبلیغات انتخابات مجلس یازدهم آغاز شده و کاندیداهای  تایید شده در تکاپو هستند تا برنامه های خود را برای جذب رای بیشتر مردم ارائه دهند، در این راستا ما نیز به گفت و گو با یکی از کاندیداهای انتخابات مجلس یازدهم در خرم آباد  نشستیم.

مهرداد ویسکرمی متولد1350 اول مهرماه  و از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان است حدود ۱۸ سال اصفهان بوده  که شرکت کردن در عرصه انتخابات را هیچگاه  در ذهن خود هم تجسم نکرده بود،

امید لرستان: علت ورود شما به عرصه انتخابات چیست؟

این شرکت کردن پیشنهاد شورای شهردر سال ۸۱ بود به نظرم مشاهده رنج ها ، سختی ها و مدیریت های کلان در استان و این همه منابع خدادادی و هر ماه هزینه هایی براموی ما  خرج شده، از بیت المال درس خواندیم،وظیفه ماست که خودمان را به مردم عرضه کنیم و بتوانیم گامی در جهت حل مشکلات مردم خدمت به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی برداریم .

امید لرستان:  انشالله به نظر شما وظایف یک نماینده خوب چه هستند؟

قانونگذاری   مهمترین وظیفه نماینده مجلس است در اجرای قانون،اظهار نظر در تمام مسائل کشور ودر صورت نیاز آماده سوال از وزرا و رئیس جمهور باشد باید درهرزمینه حداقل تخصص را داشته باشد که مفید واقع شود.

امید لرستان: از شما بپرسیم که در مورد شفافیت آرای نمایندگان نظرتان چیست؟

معتقدم چون نمایندگان مجلس شورای اسلامی وکیل مردم اند و وکیل حتما باید موکل را در جریان درامور قراردهد تا جایی که بتوانم به مردم اعلام می‌کنم تکلیف دفتر نمایندگی را روشن می کنم و با شفافیت مالی موافقم الانم چیز زیادی ندارم ،بنده در حال حاضر خانه ۱۶۰متری در گلدشت دارم که نصفش به نام  همسرم است البته معتقدم نصف بار زندگی روی دوش خانم است و بر این مسئله اصرار داشتم ،یک ماشین پژو،فکرکنم ۹۰میلیون تومان و یک زمین که به نظرم ۸۰میلیون تومان است، و همان حقوق هیئت علمی چیز دیگری ندارم .

امید لرستان: هرنظری داشته باشید درمجلس ارائه میدهید؟

من اعتقادم بر این است که به هر حال ما باید در پیشگاه خداوند و مردم استدلال داشته باشیم ،یک آفتی که ما در ملت و مجلس با آن روبه روشدیم این است که می‌خواهیم افکار عمومی را با خودمان نگه داریم که در قدرت بمانیم اما معتقدم بالاخره جاهایی هم برای کشور هزینه دارد این موضوع را در نظر داشته باشند خود من هم باید استدلال داشته باشم،من وظیفه ام این است که رای درست دهم.

  امید لرستان: فعالیت حزبی را تایید میکنید یا رد میکنید؟

آیین نامه و مرام نامه داشته باشند و در چارچوب قوانین کشور و قانون اساسی فعالیت کنند و رسما اعلام موجودیت کنند از این جهت خوب است اما ماهیت انقلاب اسلامی در حال به احزاب خلاصه نمی‌شود زیرا ماهیت انقلاب ما مردمی است

  امید لرستان: خود شما عضو کدام حزب هستید؟

به معنای کلاسیک که حزبی نداریم  وخود را متعلق به جریان انقلابی میدانم و حق طلبانه برخورد میکنم.

امید لرستان: بنظرشما بهترین روش تبلیغات به چه صورت است و  چقدر هزینه کافی است دراین زمینه؟

بنده با این روش های تبلعاتی مخالفم و تصمیم گرفتم برخلاف آنها عمل کنم،دادستانی باید با این روش ها برخورد کند مثلا پوستر زدن ها و….هزینه ها هم باید در حداقل ترین حالت باشد.

امید لرستان: اگر به مجلس راه پیداکردید تا چه حد خود را به رسانه ها پاسخگو میدانید،چه برنامه ای برای این پاسخگویی دارید؟

یکی از شاخصه های نماینده مجلس رسانه ای بودنش است و بنده ازسال۸۵ با صدا و سیما کارکرده ام و آشنایی دارم با این کار،و رسانه ها باید صداقت داشته باشند با مردم و اعتقاددارم به جای پرداختن با مسائل حاشیه ای با نخبگان جلسات برقرار کنم.

امید لرستان: درحال حاضر فعالیت اقتصادی دارید؟

خیر هیچ علاقه ای به فعالیت اقتصادی ندارم و درحال حاضر پزشک عمومی هستم،به کارهای علمی علاقه دارم و بنظرم هرکاری بجز نمایندگی برای نماینده مضر است.

  امید لرستان: به نظر شما نظارت بر نمایندگان به چه صورت میتواند باشد؟الان نظارت درون مجلسی است بنظرشما نباید نظارت ازطرف قوه قضاییه یا شورای نگهبان باشد؟

متاسفانه از اشکالات وارده برمجلس این است، نماینده ای که وارد مجلس میشود هیچ ضابطه ای ندارد  مثلا هرکسی از روی لج ، بیکاری ، بازنشستگی و … وارد مجلس میشود، اگر وارد مجلس شوند، حتی درمدیریت هم این نظر را دارم، چرا کسی که ۲سال اخر خدمت با مدیریت بازنشسته می‌شود باید یک عمر حقوق بیشتر بگیرد؟اما کسی که یک عمر مدیربوده اما با پست عادی بازنشسته میشود باید حقوق عادی بگیرد؟ گاهی کسی هم توانایی بالایی دارد اما برای جریانات جناحی پست مدیریت نمیگیرد باید حقوق عادی بگیرد.

هرموقع مزایای نمایندگی مجلس حذف شد، مخلص ها کاندیدا میشوند، اگر نماینده ای فعالیت اقتصادی کند مسایل اقتصادی و جناحی را هم با آن  مخلوط  میکند، آرزوی من مجلسی از جوانان است زیرا جوانان فن و فوت بخور بخور را بلد نیستند قوانین را درست میکنند،تا وقتی که این افراد پیر و کارکشته و قدرت طلب در راس هستند هیچ چیزی درست نمیشود.

اصلاح آیین نامه داخلی اولین کار مجلس جوانگرای جدید است که این همه قدرت را از هیئت رئیسه و رئیس مجلس بگیرد و یکی هم قانون انتخابات که این امتیازها را بگیرد، دیگری هم نظارت بر رفتار نمایندگان که شامل حضور غیاب یا شفافیت آراء و…میشود.

امید لرستان: طبق تخصصی که دارید کدام کمیسیون میتوانید عضو شوید؟

بنده رسما دکترای تفسیر قرآن و  دکترای پزشکی عمومی دارم، به نظرم میتوانم در چند کمیسیون فعالیت کنم،کمیسیون آموزش زیرا در هیئت علمی هستم.

امید لرستان: برخی نمایندگان در انتخاب مدیران استانی مداخله میکنند،یا درحد مشورت دادن یا اینکه با تاثیرگذاریه بیشتر،شما با این کار موافق هستید؟

بهترین رفتار کمک به انتخاب مدیرکل های خوب و توانا،حمایت از آنها و نظارت بر مدیران ضعیف است ،اگر من مدیر را بگذارم دیگر بعد نظارتی نمیتوانم داشته باشم،اما اگر انتخاب من نباشد میتوانم ضوابطی را اعمال کنم.

امید لرستان: شما در این سه حیطه چه نقشی داشتید؟دفاع مقدس،دفاع از حرم و دفاع جهادی و اقتصادی بخصوص در جریان سیل ها و..

دربحث دفاع از انقلاب ،انقلاب ما انقلاب فرهنگی است و هرکسی باید بداند حیطه تواناییش کجاست و در آنجا فعالیت کند، در باب دفاع مقدس در عملیات مرصاد اعزام شدم،ب عضی ها مدتی را درپادگان میگذراندند برای سابقه جبهه اما من از این کارها خوشم نمی آمد؛ دربحث مسائل اقتصادی  نیز تخصصی ندارم.

امید لرستان: دربحث سیل پلدختر شنیده شده شما گفتید این بحث ها درحیطه ی ورود ما نیست،همچنین درمورد مدافعان حرم هم اینطور نقل قولی از شما شده است؟ درست است؟

دربحث مدافعان حرم واقعا خیلی تهمت است،بنده در دانشگاه لرستان در کلیپ مصاحبه با آقای رضایی به صراحت از مدافعان حرم دفاع کردم،من خودم یک ماه و نیم به صورت داوطلبانه زائران کاظمین و نجف را ویزیت کردم و کتاب ها یی درمورد صحبت های آقا،در مورد دفاع از ولایت فقیه و…، نوشتم.

در مورد سیل زدگان هم بنده و خانواده ام سیل‌زده هستیم ، پدرم باغش در ویسیان با خاک یکسان شد ، باغ خواهرم در معمولان تبدیل به ریگزار شد، یکی  از خواهرم در پلدختر در محاصره سیل قرار گرفت، خانواده خودم سیل زده هستند، قبل از سیل به منزل پدر خانمم به اصفهان رفتم  و در آنجا  مشغول نوشتن کتاب اندیشه اسلامی ۲  بودم که چاپ کشوری می شود بعد از آن با سیل مواجه شدیم  و  نتوانستیم تا سیزدهم فروردین برگردیم .

پسرم به دلیل اینکه درس داشت در خرم‌آباد حضور داشت و شاهدان عینی وجود دارد که  وی را دیده اند و در برابر شدن کمک می کرد ، خود بنده هم از افرادی که به من اعتماد داشتند کمک‌های مالی جمع آوری کردم و به حساب موکب حضرت آقا ریختم، یک مشکلی که اینجا قابل ذکر است این است که مسئولین ما یا هر فردی هستند و جهادی که کاری انجام می‌دهد سلفی می‌گیرد و به جهانی بودن خود می نازد و فخر می فروشد که این درست نیست حضرت امیرالمومنین پس از شهادت ایشان مردم فهمیدند که شبها به می‌رود و به مردم کمک می‌کند دلیلی ندارد که هر کسی کاری انجام دهد و آن را ذکر کند

امید لرستان: نظر خود را درمورد پالرمو،FATFو….بگویید

من آدم قرآنی هستم،هرجا قراردادی باشد که مبنایش کفر و تسلط کافر برما باشد را نمیپذیرم،مگر خودمان کمبود داریم؟ماخودمان توانایی اینکارها را داریم که مثلا سند تحول بزنیم،سند ۲۰۳۰وقتی میگوید خانواده خب منظورش از خانواده همجنس گرایی هم هست،اینها با اسلام هم تراز نیست.

امید لرستان: درمورد گرانی بنزین چه ساز و کاری را برای اعتراض صحیح مردم ارائه میدهید؟

به نظرم در همه جای دنیا پذیرفته شده که قانون بد بهتر از بی قانونی است،در وهله اول مجلس باید وکیل خوبی برای مردم باشد که نبود در بحث بنزین،یکی نظارت بر دولت است،اعتراضات هم هیچ مشکلی ندارد.

در قانون اساسی تعریف شده که هرکسی اعتراضی دارد با اجازه قانون با تدابیر از پیش تعیین شده درمکانی مناسب اعتراض خود را ابراز کند،نباید این را جرم بدانیم چرا که پای اشرار به آن باز میشود،همچنین اصناف میتواند مامورینی برای ابراز اعتراضات مشخص کند .

امید لرستان: سال۸۸به چه کسی رای دادید؟

احمدی نژاد

امید لرستان: نظر شما در رابطه با فتنه ۸۸چیست؟

از اول انقلاب یکسری کشورها را مشخص کردند که تحت امر آنها باشند زمانی که دیدند اینگونه پیش نرفت گفتند پس آتشش میزنیم و اینها حاصل زیاده خواهی خواص به پشتیبانی دشمن بود و البته غفلت برخی از مردم برای مقطعی که متوجه شدند نه اینگونه نیست.

امید لرستان: نظر شما راجب اسامی زیر چیست؟

_میرحسین موسوی: سابقه ی چپ و متمایل به تفکرات غرب،خانم ایشان مشکوک است به شدت به اینکه عضو گرو های مجاهدین بوده و رگه های انحراف ازجوانی در ایشان بوده با مطالعه کتاب آخرین نخست وزیر متوجه واقعیت ها میشوید.

_محمود احمدی نژاد: شخصیتی است که عاشق مردم بود اما درجاهایی خداوند را فراموش کرد قدرنشناسی کرد موقعیت خود را از دست داد،چیزی از آرمانهایش در او باقی نمانده،درمورد دولتش،چندنفر از دولتمردانش از بهترین ها بودند نان و پنیر میخوردند و بهترین فعالیت هارا انجام میدادند،حیف شد.

_مرحوم هاشمی رفسنجانی: اقای هاشمی از اول معلوم نبود کدام طرفی بود همانطور هم از دنیا رفت و معتقدم این شکاف طبقاتی ها را اقای هاشمی برجای گذاشتند.

_برادران لاریجانی: قابل تفکیک هستند

_رئیس مجلس کنونی: بسیار آدم فرصت شناسی است و میداند در کجا چکار کند تا موقعیت هارا حفظ کند.

امید لرستان: از لحاظ سیاسی ایشان را چگونه میبینید؟

من کلا این تیپ افراد سیاسی از گلویم پایین نمیرود معتقدم آدم باید دنبال حق باشد،اما سیاست خوبی دارد،اخلاق خوبش این است که کم حرف میزد و سنجیده متناسب با موقعیت صحبت میکند،همیشه در سخنرانی هایش از روی نوشته میخواند نه مثل اقای روحانی که همینطور صحبت میکند.

امید لرستان: چقدر به اقتصاد مقاومتی معتقد هستید و چقدر میتواند در اقتصاد کشور تاثیرداشته باشد ؟

در مفهوم کلمه تنها راه نجات ما است. درشرایط فعلی اما حتما باید عملیاتیش کنیم با کسانی که واقعا باور داشته باشند،افراد لیبرال هرچند انقلابی هم باشند نمیتوانند این را هضم کنند.

امید لرستان: نهادهای نظارتی کشور و تعزیرات توانسته اند موفق باشند؟

مطمئنا درهرجایی که مشکلی پیش آمده آنها نتواسنته اند کارخود را بخوبی انجام دهند

امید لرستان: چقدر به پیشرفت درزمینه هسته ای معتقد هستید؟

ما راهی جز قدرتمند شدن نداریم،این حکم عقل وشرع است،هسته ای در راه صلح آمیز بسیار مفیداست.

امید لرستان: به نظرشما بستر انقلاب اسلامی یک بستر سیاسی بوده یافرهنگی؟

فرهنگی،دینی و آسمانی،هرکسی این را نفهمد یعنی انقلاب را درست نفهمیده است.

  امید لرستان: قبول دارید بیشتر تهاجم به بستر فرهنگی است؟

اصل نفوذ فرهنگی است

امید لرستان: نقش مجلس در برخورد با این نفوذ چیست؟

نقش بسیارکلیدی دارد

امید لرستان: نظرشما درمورد برگزاری کنسرت ها در بستر بومی مثلا لرستان که درتعارض با عرف یا مناسبت های دیگر باشند به چه صورت است؟نفوذ نماینده دراینجا به شکل است؟

باید زمینه فراهم شود،ماموسیقی محلی خود را داریم با ضوابط مشخص باید به آن صورت عمل شود،تاثیرگذاری مدیر به روز و توانا دراینجا بسیار زیاد است،در این معضلات نماینده ای میتواند تاثیرگذار باشد که درمانده ی رای نباشد،حق طلب باشد.

امید لرستان: نقش فعلی صدا و سیما برجامعه را چگونه میبینید؟و این وابستگی اش به بودجه دولت میتواند مشکل ساز باشد؟

صدا و سیمای ما گام های خوبی برداشته اما گاهی پست رفت هایی دارد،مثلا شهادت حضرت زهرا(س) از یک سلبریتی که معلوم نیست چقدر میفهمد دعوت میکنند راجب حاج قاسم سلیمانی صحبت کند،بازیگر درجای خود اصلح است،از لحاظ بودجه صدا و سیما چون چشم و گوش نظام است باید مستقل باشد و فارق از تندبادهای سیاسی فعالیت کند،همچنین نظارت مردمی هم باید باشد زیرا نظام ما مردمی است.

امید لرستان: نظرتان راجع به حجاب اختیاری چیست؟

این مسئله برای کوبیدن حجاب است،حجاب یک مسئله فقهی و ضروری دین است،حجاب اختیاری اجباری اشتباه است،دستور شرعی است و باید اجرا شود،ازوظایف حکومت اسلامی هم پیاده کردن دستورات دین است.

امید لرستان: علوم اسلامی انسانی که باید به آن بپردازیم آیا میتوانیم درمقابل علوم انسانی غربی چیزی بگوییم؟و نقش مجلس در ترویج این علوم چگونه میتواند باشد؟

یک علوم انسانی انتزاعی داریم و یکسری علوم انسانی تجربی هستند،قطعا ما با پیریزی میتوانیم به جامعه نوین اسلامی دست پیدا کنیم.

امید لرستان: با ادامه ی دولت آقای روحانی موافقید؟

فکرمیکنم شرایط اجتماعی برای استیضاح مناسب نیست،باید کمک کنیم مشکلات حل شود.

امید لرستان: میگویند شما در جلساتتان رقبا را تخریب کردید،گاها رقبایی که منصوب به طیف اصولگرا و انقلابی بودند؟

من معمولا ملاک هارا میگویم،مصداق گاهی برخی از افرادهستند، بعضی میگویند شما انقلابی نیستید من هم میگویم انقلابی بودن فقط بیل زدن نیست،گاهی یک قلم زدن جهانی را دگرگون میکند، بنده شخصا اعتقادی به تخریب ندارم اما جواب تخریب را میدهم،ما نمیتوانیم اشتباهات را نگوییم.

امید لرستان: درمورد خروج آبهای سطحی استان نظرتان چیست و چه راه حلی ارائه میدهید؟

12 درصد آب ایران در استان لرستان است به نظرم باید به کمک دیگر دوستان به رفع این مشکل بپردازیم ،سد ویسیان خشک بود اما هنگام سیل پرآب شد،ما اگر بتوانیم زمین های دیم را آبی کنیم کمک بسیار زیادی به استان کرده ایم

امید لرستان: همانطور که خبردارید کارخانه پارسیلون تعطیل شده،چه تدبیری می اندیشید؟

احیای کارخانه جدید به معنای احداث است،که این کارخانه بنظرم مشکلات حقوقی داشته که باید پیگیری شود .

امید لرستان: اهل پارتی بازی هستید؟

اصلا،برای رای هم پارتی بازی نمیکنم،در دانشگاه نیم نمره هم به کسی نداده ام،کلید اتاقم را به پسرم هم نداده ام او هم مانند دگر دانشجویان است.

و حرف آخر اینکه قران کریم ۲آیه دارند که رهنمود ماهستند،پیامبر وقتی میخواد به مردم موعظه کند ازطرف خدا میگوید مردم به پاخیزید،اگر شد دوتا دوتا اگر نشد تک تک،اینهمه قیام برای این است که فکر کنید،ما راهی جز فکرکردن نداریم،قران کریم میفرماید مردمی که تفکر نکنند خداوند، پلیدی برای آنها قرارمیدهد و یکی از مهمترین مواردی که باید درآن تفکر کنیم بحث انتخابات است.

جوانانی که الان درخانه ها محصورهستند نتیجه ی اشتباه غلط ما در۳۰سال پیش هستند، بیایید از این طایفه گرایی ها دست بردارید، مردم راباشام و ناهار دادن فریب ندهید،به اصلح رای دهید،راه نجات ما انتخاب اصلح است،انشالله خداوند کمک کند درانتخابات با انتخاب اصلح مقداری از اشتباهات گذشته خودرا جبران کنیم.

فیلم کامل گفت و گو:

[aparat id=”W03hD”]

/.انتهای پیام

نظر شما چیه؟

تذكر: نظرات حاوی توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمی شوند