موساد و سی آی ای طراحان اصلی فتنه ۸۸/ مردم لرستان در ۸ دی نشان دادند در عین ولایتمدار بودن، با بصیرت هم هستند

0

به گزارش امید لرستان، نظام مقدس جمهوری اسلامی از بدو شکل گیری همواره با دشمنی دشمنان مواجه بوده است. مستکبرین و استعمارگران برای مقابله با اراده و خواست ملت بزرگ ایران از هیچ کوششی دریغ نکرده اند و تمام توان خود را در مواجهه و مقابله با مردم ایران به کار گرفته اند.  یکی از طراحی های کلان دشمنان برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی در قالب فتنه ۸۸ ظهور و بروز پیدا کرد و نظام را با چالش هایی مواجه ساخت اما با تدابیر مقام معظم رهبری و حضور مردم در حماسه ۹ دی ماه سال ۸۸ این طراحی هم با شکست مواجه شد. این در حالی است که مردم خرم آباد یک روز زودتر از سایر شهرها و در ۸ دی ماه به خیابان آمدند و از فتنه گران اعلام برائت کردند. مصاحبه زیر با کریم خورشیدوند، یکی از افراد فعال حاضر در تجمعات سال ۸۸ برای مقابله با فتنه گران انجام شده است که در ادامه می خوانیم.

فضای اغتشاشات و حجم اغتشاشات در شهر خرم اباد در فتنه ۸۸ چطور بود؟

آن چیزی که ما از فضا دیدیم به عنوان قطره ای یک دریا، بحث اصلی براندازی بود و طراحی اصلی ان از سرویسهای اطلاعاتی دشمن مثل موساد و سی ای ای بود. جرقه اصلی در تهران بود. آقای موسوی در مناطق محروم رای زیادی نداشت و رای اصلی ایشان در شهرهای بزرگ و تهران بود. اما برنامه هایی هم برای کشاندن اعتراضات به تمام جغرافیای کشور داشتند.

نوع مقابله ی نیروهای انقلاب در خرم آباد با اغتشاشگران چگونه بود؟

ما به همراه تعدادی دوستان از خرداد ماه که اغتشاشات شروع شد، برای جلوگیری از تنش در پایگاه های مقاومت بسیج آماده باش بودیم. بعد از ماجرای آتش سوزی قران در مسجد لولاگر تهران، اولین تجمع رسمی و چند هزار نفری را در محل دادگستری لرستان ترتیب دادیم.

این تجمع در چه تاریخی اتفاق افتاد؟

به طور دقیق به خاطر ندارم اما اوایل دی ماه سال ۸۸ بود.
تجمع بعدی در تاریخ ۸ دی ماه برگزار شد که متاسفانه تا به حال در رسانه ها به ان پرداخته نشده است. در تاریخ ۸ دی ماه مردم و نیروهای انقلاب خرم آبادی یک روز قبل از شهرهای دیگر کشور به صورت پرشور این حرکت را انجام داده اند. من می گویم مردم خرم آباد و لیدرهای فکری حماسه ۸ دی در عین ولایت مداری، بصیر هم هستند. چرا که ولایتمداری یعنی اینکه بمانی تا رهبری دستوری بدهد و بعد عمل کنی. اما  بصیرت از ولایتمداری یک قدم جلوتر است. یعنی اینکه کاری انجام دهی که مورد تایید ولی خدا باشد. به هر صورت در ۸ دیماه تظاهرات بزرگی در خرم آباد انجام شد اما متاسفانه به علت پوشش نادرست خبری، آنطور که می بایست به آن پرداخته نشده است.

چه افرادی این نظر و خط فکری را دادند که راهپیمایی مردمی در ۸ دی ماه برگزار شود؟

ما یک هسته ی مرکزی داشتیم از تعدادی از نیروهای انقلابی خرم آباد که از زمان فتنه ۷۸ کوی دانشگاه و بعد از ان در غائله ی خرم آباد و جریان دفتر حزب مشارکت با هم ارتباط داشتیم. الحمدلله تا زمان فتنه ۸۸ هم این ارتباط حفظ شده بود و الان هم این پیوستگی وجود دارد. این چند نفر هم نیروی عملیاتی بودند و هم لیدرهای فکری. هدایت برنامه ها با همفکری این چند نفر انجام می شد.

آیا در خرم آباد به خیمه های امام حسین و تکیه های عزاداری هتک حرمتی شد؟

خیر، در این شهر هیچ گاه چنین اتفاقی نیفتاد الحمدلله. در شهر خرم آباد الحمدلله مردم ولایتمدار هستند. حتی ما نسب به نظام هتک حرمتی نداشتیم.

خاطره ای خاصی از تظاهرات به یاد دارید؟

آن چیزی که به یاد دارم این است که در تجمعی که در اوایل دی ماه که جلوی دادگستری داشتیم بسیار از وقایع پیش آمده ناراحت بودیم. طوماری نوشتیم که و از دادستان خواستیم که علیه سران فتنه طرح دعوی بشود و محاکمه شوند. خود رئیس دادگستری وقت در بین تجمع کنندگان سخنرانی کرد و گفت که پیگیری می کنند. که الحمدلله بعد از آن حماسه ۸ و۹ دی ماه و پس از آن هم شاهد حصر سران فتنه بودیم.

آیا در فتنه ۸۸ در خرم آباد شهید داشتیم؟

ما در فتنه ۸۸ شهید نداشتیم اما در فتنه سال ۷۹ شهید اردشیر کرمی به شهادت رسید.
در خرم آباد فتنه گران تجمعات گسترده نداشتند. گاهی که در برخی نقاط برای تجمع برنامه ریزی می کردند، نیروهای انقلابی با توان بیشتر و تجمعات بزرگتر حاضر می شدند.

اگر صحبت یا نکته ی خاصی مانده بفرمایید …

از اصحاب رسانه انتظار می رود که حماسه ۸ دی ماه خرم آباد را در سراسر کشور مطرح کنند. در اعتراضات اخیر هم بسیاری از مردم معترض بودند اما پس از صحبت های حضرت آقا خط خود را از آشوب گران جدا کردند. الحمدلله ما مردم ولایتمداری داریم. در اربعین هم این را در خدماتی که به زوار امام حسین می دهیم، نشان دادیم.

/.انتهای پیام

نظر شما چیه؟

تذكر: نظرات حاوی توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمی شوند