سالانه ۱۰ هزار لرستانی در مؤسسات کاریابی ثبت نام می‌کنند

0

به گزارش امید لرستان، علی آشتاب گفت: به‌طور متوسط سالانه هشت تا ۱۰ هزار جویای کار در استان لرستان در مؤسسات کاریابی ثبت نام می‌کنند.

وی با بیان اینکه این افراد توسط مؤسسات کاریابی استعداد سنجی می‌شوند، افزود: حدود 15 موسسه کاریابی در استان فعال هستند و افراد جویای کار و مشاغل ایجادشده در استان را به هم مرتبط می‌کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان بیان کرد: پس از شیوع کرونا دولت در راستای حمایت از طبقه کارگر و جلوگیری از بیکاری آنان در واحدهای تولیدی اقدام به پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی کرد.

آشتاب با اشاره به اینکه بیش از ۲۸ هزار واحد تولیدی و صنفی برای دریافت تسهیلات کرونایی در لرستان ثبت‌نام کردند، تصریح کرد: حدود ۳۶ هزار نفر در این واحدهای تولیدی مشغول به فعالیت هستند و برای آنان ۲۸۳ میلیارد تومان در نظر گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: تا به امروز به واحدهای تولیدی و صنفی تسهیلاتی به ارزش ۱۸۷ میلیارد تومان پرداخت‌شده است، این کار باعث تثبیت موقعیت شغلی بیش از ۲۰ هزار کارگر شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: در ایام کرونا از حدود ۳۵ هزار شغل که در آستانه تعطیلی بودند حمایت کردیم و جلوی بیکار شدن این افراد را گرفتیم همچنین در حال حاضر به حدود دو هزار و ۳۰۰ نفر بیمه بیکاری پرداخت می‌شود.

/.انتهای پیام

نظر شما چیه؟

تذكر: نظرات حاوی توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمی شوند