ورود سبز نهادهای انقلابی برای تأمین مسکن محرومین/ کاشت نهال امید در دل نیازمندان

0

مسکن از جمله نیازهای اولیه برای افراد محسوب می‌شود، سرپناهی که تامین آن در مناطق مختلف شهری و روستایی از جمله سیاست‌های راهبردی هر جامعه‌ای است و از این‌رو نهادهای دولتی و انقلابی بسیاری در تحقق این مهم نقش‌آفرینی می‌کنند.

تردیدی نیست که تامین مسکن برای جوامع کم‌برخوردار ضمن جلوگیری از گسترش فقر، زمینه آسایش عمومی را فراهم کرده و از بروز بسیاری از مشکلات اجتماعی جلوگیری می‌کند.

در این میان محرومین از جمله اقشار آسیب‌پذیری هستند که نیاز به تامین مسکن برای آن‌ها در اولویت است، افرادی که اغلب در نقاط دورافتاده و حاشیه شهرها بدون سرپناه مناسب زیست کرده و بارها به این دلیل دچار آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی شده‌اند.

با پیروزی انقلاب اسلامی، امید در دل محرومان جوانه زد و عمده فعالیت نهادهای انقلابی بر محرومیت‌زدایی و ریشه‌کن کردن فقر متمرکز شد، اقدامی که پس از سال‌ها تلاش همچنان ادامه دارد و  با سخت‌شدن مسائل و مشکلات اقتصادی اما ذره‌ای از اراده‌ها برای رفع غم از چهره محرومان کم نشده است.

لرستان اگرچه به واسطه صنعتی‌نبودن از آمار بالای بیکاری و محرومیت رنج می‌برد، اما در این میان نهادهای انقلابی با الگو قراردادن فعالیت‌های جهادی همواره سعی در زدودن محرومیت از چهره مردمان غیور این استان داشته و دارند و تاکنون توانسته‌اند رسالت بزرگ انقلاب را در حمایت از محرومان و مستضعفان به خوبی به نمایش بگذارند.

مجموعه اقدامات نهادهای انقلابی با الگوگیری از مدیریت جهادی تاکنون توانسته در بسیاری از نقاط لرستان، محرومیت را از چهره مردمان بردارد و جوانه امید را در دل آن‌ها بکارند.

13990917000261 Test NewPhotoFree | ورود سبز نهادهای انقلابی برای تأمین مسکن محرومین/ کاشت نهال امید در دل نیازمندان | امید لرستان

ساخت ۷۹۳ باب مسکن و ۶۳۹ مورد تکمیل و مرمت خانه محرومان

مدیر فنی و محرومیت‌زدایی سازمان بسیج سازندگی لرستان در تشریح اقدامات این مجموعه برای تامین و تعمیر مسکن محرومان به فارس، گفت: طی سال‌های اخیر در زمینه محرومیت‌زدایی در مناطق کمتر برخوردار استان فعالیت‌های خوبی انجام شده است.

عباس ملک‌محمدی از ساخت ۷۹۳ باب مسکن با اعتباری بالغ بر ۴۷ میلیارد تومان برای محرومان لرستانی خبر و ادامه داد: همچنین طی سال‌های گذشته ۶۳۹ مورد تکمیل و مرمت خانه محرومان در سراسر استان با اعتباری بیش از ۹ میلیارد تومان انجام شده است.

وی با اشاره به عقد تفاهم‌نامه با نهادهای حمایتی همچون کمیته امداد و بهزیستی استان، افزود: بر همین اساس ۵۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد در حال ساخت است که عملیات ۲۲۰ واحد تکمیل و به پایان رسیده و مابقی نیز تا پایان سال تحویل مددجویان می‌شود.

ساخت 2 هزار واحد مسکونی برای مددجویان

ملک‌محمدی ادامه داد: همچنین در نظر داریم طبق تفاهم‌نامه جدیدی با کمیته امداد، ساخت ۲ هزار واحد مسکونی برای مددجویان این نهاد را در سال آینده عملیاتی کنیم.

مدیر فنی و محرومیت‌زدایی سازمان بسیج سازندگی لرستان از احداث و مرمت ۷۰ واحدمسکونی برای افراد تحت پوشش بهزیستی استان توسط این مجموعه طی سال جاری خبر داد.

انجام 96 پروژه محرومیت‌زدایی در استان

وی همچنین به انجام ۹۶ پروژه محرومیت‌زدایی در استان طی امسال اشاره و احداث خانه عالم، غسال خانه و خانه محروم را از جمله این برنامه‌ها عنوان کرد.

ملک‌محمدی بیان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵۰ واحد مسکونی برای محرومان استان ساخته شده، ضمن اینکه ۹۴ مورد تعمیرات و تکمیل نیز توسط بسیج سازندگی برای نیازمندان صورت گرفته است.

در زمینه تهیه مسکن برای مددجویان مشکلی نداریم

مدیر تأمین مسکن کمیته‌امداد لرستان با اشاره به اقدامات این مجموعه در راستای تامین مسکن مددجویان و محرومان استان، به فارس گفت: بر اساس رسالت کمیته امداد، هر ساله فعالیت‌های بسیاری در جهت تامین مسکن مددجویان و محرومان استان انجام می‌شود.

چنگیز افراسیابی با بیان اینکه در زمینه تهیه مسکن برای مددجویان مشکلی نداریم، افزود: بر اساس تقاضای مددجویان، اقدامات لازم برای تامین سرپناه این افراد از سوی کمیته‌امداد انجام می‌گیرد.

وی بیان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان احداث شده و تا پایان سال از همه آن‌ها بهره‌برداری به عمل می‌آید.

افراسیابی همچنین از عملیات تعمیر ۹۰۰ واحد مسکن محرومان در استان خبر و ادامه داد: تاکنون ۷۰۰ مورد انجام شده و مابقی نیز تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

وی با اشاره به عقد تفاهم‌نامه با استانداری لرستان جهت تعمیر و احداث مسکن مددجویی در استان، افزود: این تفاهم‌نامه در قالب احداث حمام، سرویس بهداشتی، لوله‌کشی گاز و تعمیرات جزئی و کلی است.

احداث ۵۰۰ واحد جامانده از سیل تا پایان سال برای محرومین

مدیر تأمین مسکن کمیته‌امداد لرستان ادامه داد: بر اساس تفاهم‌نامه با بنیاد مسکن نیز ۵۰۰ واحد جامانده از سیل تا پایان سال برای محرومین به بهره‌برداری خواهد رسید.

افراسیابی به تامین مسکن برای ایتام لرستانی اشاره و تصریح کرد: عملیات اجرایی ساخت ۵۰ واحد برای ایتام استان شروع شده، ضمن اینکه ساخت ۳۷ مورد از واحدها انجام و در مراحل مختلف قرار دارد.

وی از تلاش‌های کمیته‌امداد لرستان جهت رفع محرومیت و تامین مسکن برای مددجویان و محردمان استان خبر داد و انجام تفاهم‌نامه‌ با سازمان‌ها و نهادهای دولتی و انقلابی در تسریع تحقق این مهم را از اولویت‌های مجموعه عنوان کرد.

13990904000173 Test NewPhotoFree | ورود سبز نهادهای انقلابی برای تأمین مسکن محرومین/ کاشت نهال امید در دل نیازمندان | امید لرستان

بازسازی و نوسازی ۸۰ درصد مسکن روستایی لرستان

 مدیرکل بنیاد مسکن لرستان با اشاره به وجود ۱۵۳ هزار مسکن روستایی نیازمند مقاوم‌سازی در لرستان، به فارس گفت: تاکنون از این تعداد، ۱۲۰ هزار واحد ، معادل ۸۰ درصد مسکن روستایی استان بازسازی و نوسازی شده‌اند.

مسعود رضایی خاطرنشان کرد: اغلب روستائیان از تسهیلات مسکن روستایی تاکنون استفاده‌کرده‌اند، ضمن اینکه روند پرداخت همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه ۳۰ هزار واحد روستایی نیازمند مقاوم‌سازی هستند، گفت: انتظار می‌رود مردم پای کار آمده تا بتوانیم تمامی مسکن‌های روستایی را بازسازی کنیم.

رضایی بیان داشت: نیمی از واحدهای باقی‌مانده نیازمند مقاوم‌سازی، نیازمند بهره‌مندی از مسکن محرومین هستند، از این‌رو تمهیدات خوبی جهت تحقق این مهم پیش‌بینی شده است.

بهره‌برداری از ۲ هزار واحد مسکن محرومین

وی با اشاره به تفاهم‌نامه انجام شده در جهت ساخت مسکن محرومین استان، تصریح کرد: بر این اساس ساخت ۲ هزار واحد برای محرومین استان با سازمان برنامه و بودجه و همچنین استانداری لرستان تفاهم شده بود که عملیات اجرایی آن در حال انجام است.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان از پایان ساخت ۲ هزار مسکن محرومان استان تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: تمامی متقاضیان جهت عقد قرارداد به بانک معرفی شده‌اند، از طرفی اسکلت هزار و ۸۵۰ واحد زده شده و هزار و ۴۰۰ واحد هم‌اکنون قابل بهره‌برداری است.

رضایی اظهار داشت: انتظار می‌رود همانند سال‌های گذشته تفاهم‌نامه‌های خوبی جهت ساخت مسکن محرومان انجام شود تا شاهد بازسازی کامل مسکن به ویژه در مناطق روستایی شویم./پریسا قربانی نژاد

/.انتهای پیام

نظر شما چیه؟

تذكر: نظرات حاوی توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمی شوند