تورم ۳۷ درصدی رتبه‌ نامیمون در حوزه اقتصادی لرستان

0

به گزارش امید لرستان، مرکز آمار ایران پس از بررسی شاخص قیمت مصرف‌کننده در فروردین‌ماه سال ۹۹، درصد تغییر شاخص کل نسبت به مدت مشابه سال قبل را به تفکیک استان‌ها منتشر کرد .

طبق آمار اعلامی نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به فروردین‌ماه ۱۳۹۹ برای کل خانوارهای کشور به عدد ۳۲.۲ درصد رسیده و در عین‌حال لرستان با  نرخ تورم دوازده ماهه ۳۷ درصدی در رتبه دوم کشور قرار گرفته است.

13990210000241 Test NewPhotoFree | تورم 37 درصدی رتبه‌ نامیمون در حوزه اقتصادی لرستان | امید لرستان

رتبه دوم لرستان در تورم نقطه به نقطه کل خانوارها

بیش‌ترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان هرمزگان با (۲۷.۴ درصد) و کمترین آن مربوط به استان کردستان با (۱۴ درصد) است و استان لرستان نیز با۲۰٫۶ درصد در رتبه پنجم قرار دارد.

طبق آمار اعلامی نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به فروردین‌ماه ۱۳۹۹ برای کل خانوارهای کشور به عدد ۳۲.۲ درصد رسیده و درعین‌حال لرستان با  نرخ تورم دوازده ماهه ۳۷ درصدی در رتبه دوم کشور قرار گرفته است.

بیش‌ترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان ایلام با ۳۹ درصد و کمترین نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به فروردین‌ماه ۱۳۹۹ نیز مربوط به استان فارس با ۲۸.۵ درصد است.

رتبه دوم لرستان در تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری

در فروردین‌ماه ۱۳۹۹ عدد شاخص کل برای خانوارهای شهری (١٠٠=١٣٩۵) به ۲۰۳.۴ رسید که نسبت به ماه قبل ۲.۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای شهری کشور ۲۰.۲ درصد است و بیش‌ترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری در این ماه مربوط به استان هرمزگان با ۲۶.۶ درصد و کمترین آن مربوط به استان بوشهر با ۱۳.۷ درصد بوده استان لرستان نیز با 21 درصد در رتبه ۶ قرار دارد

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به فروردین‌ماه ١۳۹۹ برای خانوارهای شهری کل کشور ۳۱.۹ درصد بوده و لرستان نیز با نرخ تورم ۳۶٫۶ درصد در رتبه دوم کشور قرار دارد.

  بیش‌ترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان ایلام با ۳۸.۴ درصد و کمترین نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به فروردین‌ماه سال ۹۹ نیز مربوط به استان فارس با ۲۷.۱ درصد است لرستان نیز در رتبه دوم قرار دارد

13990210000245 Test NewPhotoFree | تورم 37 درصدی رتبه‌ نامیمون در حوزه اقتصادی لرستان | امید لرستان

رتبه سوم لرستان در توم نقطه به نقطه دوازده ماهه منتهی به فروردین‌ماه خانوارهای روستایی

در فروردین‌ماه ١۳۹۹ عدد شاخص کل برای خانوارهای روستایی کشور (١٠٠=١٣٩۵) به ۲۱۲.۶ بوده که نسبت به ماه قبل ۳.۱ درصد افزایش داشته و درصد تغییر شاخص کل خانوارهای روستایی نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۱۸.۱ درصد است.

بیش‌ترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای روستایی مربوط به استان هرمزگان با ۲۹ درصد و کمترین آن مربوط به استان کردستان با ۱۱.۵ درصد است و استان لرستان نیز با 19.4 درصد در رتبه 12 قرار دارد

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به فروردین‌ماه ١۳۹۹ برای خانوارهای روستایی کشور به ۳۳.۹ درصد رسیده و  لرستان  با نرخ تورمی 38.2 درصد در رتبه سوم کشور قرار دارد.

 بیش‌ترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان ایلام با ۴۱.۶ درصد بوده و کمترین نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به فروردین‌ماه سال ۱۳۹۹ نیز مربوط به استان آذربایجان غربی با ۲۹ درصد است.

رتبه دوم لرستان در تورم سالیانه کالاهای خدماتی و غیرخوراکی

تورم حوزه خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها در فروردین‌ماه سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال قبل به 36.5 درصد رسیده و در این شاخص لرستان با  36.3درصد در رتبه 12 کشور قرار دارد.

اما در حوزه غیرخوراکی و خدمات تورم 12 ماهه کشور 30.3 درصد بوده که لرستان با 37.5 درصد در رتبه دوم کشور در این حوزه قرار دارد.

گزارش از محمد عبدالله زاده|فارس

/.انتهای پیام

نظر شما چیه؟

تذكر: نظرات حاوی توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمی شوند