حجت الاسلام عزیزی: بانوان رمز ظهورند/دشمن در تلاش برای از بین بردن تربیت مادران مومن است

منطق دشمن این است که ما باید مادر فردا را فاسد و از طهارت دور کنیم؛ اگر این اتفاق افتاد، خانواده، جامعه و امت از طهارت دور میشود و ظهور اتفاق نمی افتد
به گزارش امید لرستان، حجت الاسلام عزیزی عصر دیروز در جلسه گردهمایی سفیران مهر گفت: هدف انبیاء تشکیل جامعه مهدوی بوده است. انبیاء الهی یکی پساز دیگری آمدند تا در پهنه تاریخی حدود دوازده هزار ساله، بشر را رشد دهند؛ تا بشر بتواند پذیرایی ظهور حضرت محمد شود. نقطه آغاز آن حاکمیت از هجرت پیامبر شروع شد. بعداز پیامبر، 250 سال، حضرات معصومین جامعه را بالا آورند تا به بلوغِ درک غیبت برسد. عصر غیبت آغاز شود.
امام جمعه لرستانی زابل افزود: حدود هزار و دویست سال است که مکتب دارد جامعه را برای درک ظهور آماده میکند. پس دورههای مختلفی طی شده تا به این نقطه رسیدهایم. ما باید بدانیم در کجای این میدانِ خاص و پیچیده که درطول تاریخ بشریت بینظیر بوده است، قرار داریم. وقتی روایت را بررسی میکنیم، ظهور را واقعیتی دو وجهی میبینیم. یک وجه حقیقی و شخصی است که آقای ما بهزودی میآیند؛ پشت به کعبه میدهند؛ پیراهن خونین امام حسین را بلند میکنند و ندا میدهند و شما را دعوت میکنند.
عزیری خاطرنشان کرد: منتظر این اتفاق باشید. نه، سال به سال، بلکه روز به روز وجه حقوقی ظهور با حکومتی در مشرق جامعه عربی آغاز میشود. حکومتی که در روایات به قم، خراسان، طالقان و ری منتسب است. مهمترین شاخصه این حکومت آن است که رهبر آن از اهلبیت است. مردی از اهل قم.
امام جمعه زابل بیان کرد: پس باید حکومتی زمینهساز بهوجود میآمد. من اعتقاد خودم را میگویم، شما میتوانید نپذیرید. من معتقدم نظام جمهوری اسلامی، یقیناً همان حکومت موعود زمینهساز ظهور حضرت حجت است. من براساس این عقیده حرف میزنم.
عزیری افزود: جبهه حق به اینجا رسیده است و آنقدر رشد کرده که بعداز سیزده هزارسال حکومت زمینهساز ظهور را بهوجود بیاورد. اما باید دانست که ما یک انقلاب اسلامی داریم که با آمال، آروزها و اهدافی دارد. ذیل آن حکومتی بهنام جمهوری اسلامی تشکیل میشود. ذیل جمهوری اسلامی نیز، ساختارهایی ایجاد میشود که گاه دقیقاً در جهت عکس ظهور حرکت میکنند. همچون فرزندی که گاه، از مادرش نافرمانی میکند.
امام جمعه لرستانی زابل یادآور شد: ما در این 44 سال، بعضاً حکمرانانی داشتهایم که نه اینکه در جهت تحقق آرمانهای انقلاب حرکت نکردهاند، بلکه گاهی در جهت شکست این آرمانها قدم برداشتهاند. اما مهم این است که این انقلاب، 44 سال با همه زخمی که برداشت، روزبهروز ما را به سمت ظهور نزدیکتر کرد. طبیعی است که دشمن این را درک میکند.
وی افزود: آنچه در میدان درحال اتفاق افتادن است، بهخدا قسم، برداشته شدن یک روسری نیست؛ موضوع این است که حاکمیتی ایجاد شده که دارد بشر را به آستانه ظهور و به خود ظهور میرساند؛ پس دستگاه بزرگِ مخوفِ استکباری بهدنبال این است که این حکومت را زمین بزند.
امام جمعه زابل با اشاره به نخستین وظیفه حکومت جمهوری اسلامی تاکید کرد: اولین وظیفه امتسازی است. بیانیه گام دوم را ببینید. آقا میفرمایند، خب حالا که سرِ پا ایستادهایم باید امتسازی کنیم؛ ظهور امت میخواهد. امت یعنی مجموعهای متشکل، با هدف واحد و کنار هم ایستاده. نقطه آغاز امت، طهارت خانواده است. اگر خانواده طاهر بود، جامعه طاهر میشود. جامعه طهارت داشت، امت طاهر میشود. اگر امت به طهارت رسید، لحظه، لحظه ظهور است.
وی افزود: دشمن، دنبال این است که امت به طهارت نرسد. چگونه؟ وقتی جامعه طهارتش را از دست بدهد. چگونه؟ وقتی خانواده طهارتش را از دست بدهد. چگونه؟ شما ببینید در خانواده عامل پیوند کجاست؟ مادر. پس دشمن روی مادر کار میکند. نه مادرِ امروز؛ بلکه مادر فردا.منطق دشمن این است که ما باید مادر فردا را فاسد و از طهارت دور کنیم. اگر این اتفاق افتاد، خانواده، جامعه و امت از طهارت دور میشود و ظهور اتفاق نمیافتد. پس جنگ برای آمدن و نیامدن پسر فاطمه است. دشمن دارد صدای پای حضرت را میشنود. دشمن باور کرده که ما به آستانه ظهور رسیدهایم. حالا این مادر فردا که دشمن میخواهد او را آلوده کند، بین ما و در خانههای ماست.
عزیری گفت: هنر باید این باشد تا ما این مادر فردا را که امروز التزامی به حجاب ندارد، به مادری که سرباز حجتابنالحسن را تربیت میکند، تبدیل کنیم. چارهای جز این نداریم.ما از کار نسلی غافل شدهایم. دعوا سر بدحجابی و بیحجابی نیست. اینها معلولِ علتی بزرگ هستند. آن علت خط فرمانی است که دارد از اتاق فرمان عبری صادر میشود. اینکه خانمها رمز ظهورند؛ آنها این را درک کردهاند.
آنها فهمیدهاند که اگر میخواهند جلوی ظهور امام زمان را بگیرند، باید امتش را از او بگیرند. اگر قرار بود حجت خدا با معجزه کاری کند و حکومت را شروع کند که امام رضا میتوانست. در کتاب الزام الناصب داریم که حضرت حجت در وادی بیداء بین مکه و مدینه در محاصره قرار میگیرد؛ به زحمت میافتد؛ آزار میبیند. شب عاشورا برای ایشان تکرار میشود. پیک میفرستند و میگویند به ایرانیها بگویید، بیایند. شما ذخیره چندهزارساله امام زمان هستید.
امت یعنی این. لذا آن کسی هم که روسریاش را برمیدارد، فرزند ماست؛ عزیزِ ما و پاره تن ماست که او را از ما دزدیدهاند. او مادرِ فرداست. مادری که باید فرزندِ پا در رکابِ امام زمان تربیت کند. به این دید به او نگاه کنیم. حضرت آقا فرمودند: «قلبها متعلق به این جبهه است». نگاه مهربانانه، فریضهای حذف شده است.
پس امت باید تشکیل شود تا ظهور اتفاق بیفتد؛ امت نباید تشکیل بشود تا ظهور اتفاق نیفتد. دو نیروی قوی و هم دارند این کار را انجام میدهند. یکی جبهه حق و دیگری جبهه باطل. اینها روبروی یکدیگر قرار دارند. دست از سر یکدیگر برنمیدارند و هیچگاه هم با یکدیگر کنار نخواهند آمد.
سازمان سیا در همین اغتشاشات سال 1401، یک میلیارد دلار هزینه کرد و بازهم هزینه میکند. الان میگویند انقلاب 1402، انقلاب برهنگی است. البته همین بچههایی که ما گاهی به آنها غر میزنیم و به کارشان ایراد میگیریم، در برابر این اتفاقات سینه سپر میکنند و میایستند. حالا ما در این صحنه باید چهکار کنیم؟
دشمن، داخل خانه ما سنگربندی کرده است. دخترِ ما، برای ما، قابل درک نیست. خواهرزاده، برادرزاده، فامیل. دشمن اینقدر به ما نزدیک شده است. این بچهها دشمن نیستند. همین دختری که شاید یک وقتی روسری هم سر نکند، محرم که میشود، پشت تکیه مینشیند و گریه میکند. دارند بچههای ما را میدزدند.
خداوند فرمود، موسی من بعضی از بندگانم را گم کردهام. گفت خدایا مگر توهم چیزی را گم میکنی. فرمود آن بندگانی که گناه میکنند، گم میشوند. برو آنها را پیدا کن. از خوبی من برایشان بگو. بگو اگر بیایند من بخشندهام.
ما امروز دقیقاً در نقطهای قرار گرفتهایم که اگر توانستیم از آن نقطه، از کیانِ مکتب دفاع کنیم، که هیچ. اگر نه، خدا میداند ظهور چقدر عقب میافتد. ما میتوانیم امت موعود باشیم. امت موعود، امت عقلانی است. شیطان بیکار نبوده. در قرآن میفرماید از خطوات شیطان پیروی نکنید. خطوه، یعنی پاورچین پاورچین راه رفتن. شیطان آرامآرام جلو میآید. سی سال کار کرده که امروز در این وضعیت قرار داریم. حالا ما باید چه کنیم؟
ما سه حوزه عملکردی داریم. فرض کنیم وسط میدان همین قلعه، پارک یا میدان شهر است. شیطان سالها کار کرده که امروز دخترِ من، مرا درک نمیکند. یک جاهایی من نیز به شیطان کمک کردهام. اما حالا در نقطهای قرار گرفتهایم که میخواهیم به امام زمان بگوییم، آقا بیا ما هستیم. میخواهیم نقطه اتکا باشیم. ما اقلیت نیستیم. اکثریت قاطعیم. این واقعیتی است که گاهی خودمان هم نمیبینیم. میبینید حضرت آقا چقدر از تمدنسازی حرف میزنند؟ در این کشور، امیدوارتر از ایشان کسی را پیدا نمیکنید. «إِنَّ مَعِیَ رَبّی سَیَهدینِ». موسیِ زمان ما ایستاده؛ عصا در دست. درست است که جلوی او دریای متراکم و پشت سرش لشکر فرعون است، اما او خدا دارد. به ما فریاد میزند که دست بجنبانید، جامعه را برای آمدن یوسف زهرا، طاهر کنید.
وظیفه ما طهارت جامعه است. اما امر مسلم این است که برای طهارت جامعه باید روش داشته باشیم. حوزه عملکردی اول، حوزه تشکلی است. همه ما، هرکدام با جمعی، درون دایرهای قابل تعریف هستیم. هرکدام از این دایرهها باید یک کانون تربیت باشد.
در حوزه عملکردی تشکلها از فرهنگی و اجتماعی گرفته تا سیاسی، مأموریت گفتمانسازی است که البته امری فرایندی است. حضرت آقا میفرمایند: «وقتی موضوعی گفتمان شد، بهصورت یک موضوع متفاهم و عرفی درآمد، بهصورت طبیعی جریان پیدا میکند». عفت، عفاف، حجاب، باید طبیعی در جامعه جریان پیدا کند. هدف در کار تشکلی، اقناع فکری است، نه اقناع شرعی. ما خیلی وقتها دنبال اقناع شرعی میرویم؛ درحالیکه طرف مقابل اصلاً شرع را نمیشناسد یا قبول ندارد.
ما باید هدف دشمن را بشناسیم و آن را برملا کنیم. گروه، کانال، هیئت، بسیج، هرچه هست، کار باید در آن تشکل مهندسی شود. مهمترین نکته هم در کار تشکلی همافزایی است. در همافزایی نیازمند نخ تسبیح هستیم. رهبری در هر استان نماینده دارند. چه نخ تسبیحی بهتر از نماینده آقا؟
یا چه اشکالی دارد در تشکلهای دانشجویی و دانشآموزی بین خود بچهها مناظراتی برگزار شود؟ ما مکلف به جدال احسن هستیم. اما باید یادمان باشد، بحث شرعی نکنیم. کلمه حجاب ، حساسیتبرانگیز است؛ از عفت، عفاف، غیرت و امثالهم استفاده کنیم. البته یادمان نرود وقتی برخورد، برخوردِ سلبی باشد، اولین نتیجه آن ایجاد تنفر در طرف مقابل است.
آن کسی که متنفر شد در حوزه علمکردی، دشمن ارزشِ ما میشود. لذا گفت و کنش آمرانه، کنش اجبارآلود، منجر به واکنش تنفرآمیز میشود. واکنش تنفری، سبب دشمنی با آن چیزی میشود که شما به آن اعتقاد دارید. زورش به شما نمیرسد؛ اما شما نماد دین هستید؛ پس با دین دشمنی میکند. حرکت سلبی، یقیناً بازی در زمین دشمن است. وقتی ما سلبی ورود کردیم، ایجاد تنفر میکنیم برای نسل بعد. نسلی که آن را برای قیام ظهور نیاز داریم.
نکته بعدی این است که هم در حوزه تشکلی و هم در حوزه فردی، تظاهر به عفت بشود. مثلاً صد خانواده با یکدیگر برای بازدید به قلعه بروند. امروز جبهه جنگ این است. تشکلها باید جدی، بدون تعارف و محترمانه از مسئولین مطالبه داشته باشند. بدون تعارف بودن، با بیادب بودن متفاوت است. واضح و صریح بخواهید. اما این کسی که امروز مسئول است، تا دیروز دوست شما بود و امروز هم دوست شماست.
از جنس شماست. باید قاطعانه از او درخواست کنید. مسئولین را دعوت کنید و از آنها مطالبه کنید. از نماینده ولی فقیه بخواید، واسطه شوند و مسئولین را به جلسات مطالبهگری دعوت کنند. بیایند حرف بزنند و حرف بشوند.
اما حوزه حاکمیتی که مشکل اصلی ما اینجاست. در حوزه بیعفتی، مشکل اصلی ما همین مسئله است. در این حوزه باید چکار کنیم؟
حق نداریم از گفتمان شرعی استفاده کنیم. باید از گفتمان قانونی استفاده کنیم. لزومی ندارد حاکمیت بگوید، حجاب را رعایت کنید، چون واجب شرعی است. خیر؛ باید بگوید قانون است؛ جریمه دارد. انتقال گفتمان از شرع به قانون. اینجا اگر اجبار هم باشد، فرد آن را در نهایت میپذیرد.
نباید دین را ذبح کنیم. اقناع باید فکری و قانونی باشد. کشف حجاب خلاف قانون است. حالا این قانون خوب یا بد باید اجرا شود. بعضی آقایان مسئول میروند سراغ فردی روحانی، میگویند بیا تذکر بده. این یعنی نمادسازی و ایجاد تنفر. فردی باید با یونیفرم همان اداره یا سازمان یا محیط، بایستد و تذکر بدهد. ما دو دستورالعمل خیلی خوب در حوزه حجاب و عفاف داریم که یکی از وزارت کشور و دیگری برای مجلس است. اگر همین دو قانون اجرایی شود، این مشکلات را نخواهیم داشت.
ما باید شیوهنامه و پروتکل داشته باشیم. مثلاً در دانشگاه سوربن فرانسه، اگر دانشجوی دختر دامن کوتاه، بپوشد او را به دانشگاه راه نمیدهند. آنجا قانون دارند؛ دانشگاه لرستان و تهران ما نباید داشته باشند؟ این باید مطالبه شود که تمام ادارات و سازمانها پروتکل داشته باشند. آمار میگوید خیلی از بدحجابیها مربوط به ادارات دولتی است. مثلاً در حوزه بهداشت و درمان این موضوع را میبینیم. این سازمان متعلق به جمهوری اسلامی است. چرا نباید پروتکل داشته باشند. البته دارند اما مشکل از مسئولینی است که آن را اجرایی نمیکنند. اینها را از مسئولین بخواهید.
ما انسانیم و انسان تجربهگراست. تجربه غرب را برای این بچههایی که دزیده شدهاند، تبیین کنید. امروز غرب در حوزه خانواده وضعیت فاجعهباری دارد. وضعیت اخلاقی و آسیبهای جنسی را میبینید. اینها از کجا شروع شده است؟ باید این تجربه را تبیین کرد.
همه این موارد را انجام دادیم و رسیدیم به اینکه مسئولی ترک فعل کرده است، چه کنیم؟ اینجا مدعیالعموم باید وارد میدان شود. چون در مجموعه این آقا کشف حجاب شده و کاری نمیکند؛ پس ترک فعل او مسلم است. مدعیالعموم باید ورود کند و آن شخص را محاکمه نماید. حرف از عزل و برکناری نمیزنم. باید محاکمه شود. ظرفیت آن هم در قانون وجود دارد. البته در کنار آن هم مسئولینی که حداکثر هستند و زحمت میکشند باید تشویق شوند.
/.انتهای پیام
بسیار عالی توضیح دادن حجت الاسلام عزیزی
کاش ۱۰ نفر مثل حاج آقا تو هر شهری داشتیم