فراخوان اولین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع)
فراخوان اولین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع)

به گزارش سراج۲۴، فراخوان اولین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) به این شرح اعلام می‌شود: اهداف جشنواره ۱٫گسترش و ترویج آموزه‌ها و فرهنگ والای رضوی در عرصه‌های مختلف ۲٫بازخوانی مفاهیم بنیادین در پیوند با سیره رضوی ۳٫حمایت از پدیدآورندگان آثار رسانه‌ای رضوی ۴٫ارتقای سطح کمی و کیفی آثار رسانه‌ای در حوزه معارف رضوی محورهای موضوعی جشنواره ۱٫سیره رضوی: […]

به گزارش سراج۲۴، فراخوان اولین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) به این شرح اعلام می‌شود:

اهداف جشنواره

۱٫گسترش و ترویج آموزه‌ها و فرهنگ والای رضوی در عرصه‌های مختلف

۲٫بازخوانی مفاهیم بنیادین در پیوند با سیره رضوی

۳٫حمایت از پدیدآورندگان آثار رسانه‌ای رضوی

۴٫ارتقای سطح کمی و کیفی آثار رسانه‌ای در حوزه معارف رضوی

محورهای موضوعی جشنواره

۱٫سیره رضوی: تبیین و بررسی نمودهای مختلف فرهنگ و آموزه‌های سیره وجود مبارک حضرت امام رضا(ع) در محصولات رسانه ای با تأکید بر بررسی نسبت مفاهیم بنیادین و مسائل روز با آموزه‌های رضوی به  ویژه در حوزه انقلاب اسلامی، جهاد، مقاومت، ایثار و شهادت

۲٫زائر و زیارت رضوی : تبیین، تجلیل و نمایش آثار و برکات زیارت امام رضا (علیه السلام) در زائرانی که به اشکال مختلف حضوری و غیر حضوری (زیارت از بعید) با بارگاه منور رضوی ارتباط برقرار می‌کنند با تأکید بر پویش جهانی چهارشنبه‌های امام رضایی و زائران غیرایرانی

۳٫وقف و نذر رضوی: بررسی آثار و برکات موقوفات و نذورات به ساحت مقدس امام رضا علیه السلام و ترویج سنت حسنه وقف و نذر در راستای خدمت رسانی به زائران و مجاوران و نیازمندان به نام مبارک امام رضا علیه السلام

۴٫خدمت رضوی: تبیین و بررسی مفهوم خدمت کریمانه در سیره رضوی و بررسی نمودهای عینی آن درعرصه های مختلف خدمات آستان قدس رضوی در کنار ترویج خدمت کریمانه به نیازمندان به نام مبارک امام رضا(ع)

بخش های جشنواره

۱٫رسانه‌های خبری ـ تحلیلی
با تمرکز بر تولیدات خبری و تحلیلی  مطبوعات، نشریات، خبرگزاری‌ها و هم چنین بخش‌های خبری صدا و سیما برگزار می‌شود و شامل محورهای ذیل خواهد بود:

  • خبر
  • گزارش
  • مصاحبه
  • سرمقاله و یادداشت
  • گزارش خبری تلویزیونی و رادیویی
  • اینفوگرافی
  • عکس خبری

این بخش با تمرکز بر تولیدات رسانه های صوتی و تصویری با تأکید بر محتواهای تولید و پخش شده در رسانه ملی و شبکه های تلویزیونی برون مرزی و بین المللی برگزار می شود و شامل بخش‌های ذیل خواهد بود:

  • برنامه تلویزیونی
  • برنامه رادیویی
  • نماهنگ تلویزیونی
  • مستند تلویزیونی
  • طرح برنامه رادیویی و تلویزیونی

۳٫رسانه های مجازی

در حوزه فضای مجازی توجه اصلی بر تولیدات کاربران در بستر فضای مجازی می باشد و محصولات  تولید شده در قالب بندی متناسب با فضای مجازی مورد توجه خواهد بود. بر این اساس این حوزه شامل  بخش های ذیل خواهد بود:

  • موشن گرافی
  • پادکست
  • طرح بازی و نرم افزار
  • شبکه های اجتماعی

جوایز جشنواره

به نفرات برتر هر بخش از جشنواره جوایزی به شرح ذیل اهدا خواهد شد:

نفر اول: تندیس و لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی

نفر دوم: لوح تقدیر و جایزه نقدی

نفر سوم: لوح تقدیر و جایزه نقدی

نحوه ارسال آثار به جشنواره

۱٫همه شرکت کنندگان می بایست با مراجعه به سایت جشنواره به نشانی mediafest.razavi.ir نسبت به تکمیل فرم ثبت نام اقدام فرمایند.

۲٫ارسال آثار بخش رسانه های خبری و تحلیلی و فضای مجازی از طریق فایل و لینک در سایت جشنواره مقدور است. در صورت حجم بالای آثار علاوه بر تکمیل فرم در سایت، می بایست اثر در قالب۳ نسخه دی وی دی به دبیرخانه جشنواره ارسال شود.

۳٫آثار بخش رسانه های صوتی و تصویری می بایست در قالب ۳ نسخه دی وی دی به دبیرخانه جشنواره ارسال شود.

نشانی پستی دبیرخانه جشنواره

استان خراسان رضوی، مشهد،بولوار سجاد،سجاد ۱، مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی، دبیرخانه جشنواره رسانه ای امام رضا(ع)،
کد پستی: ۹۱۸۷۷۹۳۱۱۲
شماره تماس: ۳۷۶۴۲۳۵۴-۰۵۱

تقویم زمانی جشنواره

آخرین مهلت ارسال آثار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
زمان برگزاری اختتامیه جشنواره و معرفی برگزیدگان: اسفند ماه ۱۳۹۹

1 | فراخوان اولین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) | امید لرستان